Sidvisningar förra veckan

tisdag 4 augusti 2009

090804 - Kärleksbrev, någonstans?


- Idag är det Tisdag och Tisdagar är som vilka andra tisdagar som helst.. Fast, mormor skulle komma hem idag, men det blir uppskjutet tills i morgon. Hennes mage är inte riktigt klar för att hon skulle få komma hem idag. Så hon kommer hem i morgon. Då ska Jag och Lasse gå till Västragatan och köpa stora röda rosor.

- Cornelia kommer om ett litet tag, hon har vart och jobbat idag. Och sen så ska Jag och Cornelia gå till Torget och löpa ett linne. Ett vitt linne som jag hade fått av mormor, ett vitt linne som hjärtat råkat paja. Men men, så är det..

Annars ska det bara bli en lugn dag idag. jag har redan städa och donat nu på morgonen, bäddat mormors säng, dammat och städat hela hennes rum. Och samma med Lasses rum. Och i morgon blir det till att ta Hallen här uppe på övervåningen. Nu kanske ni tycker att jag bara skriver om allt detta städandet, men det är faktiskt så att när man har lovat sin mormor att ställa upp, så gör man det. Och sen så finns det inte så mycket annat att göra så här på dagarna när regnet bara öser ner över taken och fyller gatorna med stora floder som täcker den lilla staden. Då stannar jag faktisk hellre inne och städar. Och dessutom tycker jag faktiskt att det kan vara kul och underhållande med att städa. Du vrir upp på musiken på högsta volym och dansar med dammvippan i huggsta hugg. Du sjunger, fast det låter som om att du skriker och tiden bara rinner iväg. Och ibland kan man faktikst hitta en massa intressanta saker. Som gamla brev från en gammal tonårskärlek, eller något helt annat som får dinatankar att gå i taket. Men nu har ju jag inte hittat något sånt intressant kärleksbrev hemma hos mormor, men vem vet? Det kanske ligger nergrävt i någon skokartong någonstans?


Inga kommentarer: