Sidvisningar förra veckan

tisdag 28 februari 2012

Jag skulle vilja ha ett riktigt avslut, inget avkap...

...det är sjukt hur man bara kan bryta uupp, bara så där. Som om det vore normalt?
Men vad betyder ordet normalt i dagens läge?

Det är sjukt hur en låt kan koppla samman minnen och stunder med varandra.
Återskapa en känsla, ett humör.... och en värme.

Stod hemma i köket hos min morbror Robban tidigare idag och små plockade i köket. Skulle sätta igång med maten och höjde upp volymen på radion i köket. Han har såna där grymma högtalaer som sitter inkopplade i taket, såå grymt ljud...


Men men.. Jags tod där, sjungde och nynnade för mig själv, körde små dans steg och jag kände att jag mådde bra. Inga större prolem var runt omkring mig när jag stod där.
Helt plötsligt stannar jag upp och stirrar ut genom fönstret, ner på gatan. Jag blir helt stel. Får så många känslor i kroppen. Jag ryser till, jag blir varm, kall och... Det känns som att hela min värld rasade samman.

TAKIDA - YOU LEARN

And you learn like a shadow flows in the rain
Like a foreign flame in the dark
Showing you the way

Bringing you the fire
I will love you
I will hurt you too
All we need is cover
From the no lovers
From the cold others

And you learn


Där stod jag som förstelnad. Minnena och bilderna jag ser framför mig, hur vi låg där. Höll omvarandra och gav varandra en sån värme jag länge velat ha. Jag minns hur fint det var. Jag minns dig, hur fin du var. Hur vi pysslade om varandra och gav varandra det som vi ville ha, kärlek...


Alla de minnena onmfamnade mig och jag kände sakta en tår rinna ner från min kind. Jag förstod då att det bara inte var något bråk vi hade startat, det var inte bara ett bråk. Det var så mycket mer. Vi hade startat en början på något fint, och avslutet på det var på det fulaste och grymmaste sätt.
Det som gör ondast i mig, det är att vi inte fick det avslut som jag känner att vi skulle få, skulle ha skapat. Iställt så skapade vi detta avslut; "Hej då, vi ses Aldrig mer, Radera mig totalt."


Jag tänkte då att; Vad är det för avslut? Ska ett avslut gå till så med någon som man en gång älskade, älskar.. Med någon som man levt med, spenderat tid med. Öppnat upp sin värld för?


vad betyder allt detta?

Så istället ska vi glömma varandra, radera varandra från vårat minne, som om att vi aldrig ens träffat varandra, aldrig ens setts, som att vi aldrig vart involverade i varandras liv, som att vi aldrig varit tillsammans. Hmmm......  


Jag skulle vilja ha ett riktigt avslut...

Inga kommentarer: