Sidvisningar förra veckan

lördag 1 november 2008

Efter gårdagens Bravader så kände jag att jag behövde koppla av en liten stund.
Kanske en hel kväll bara för mig själv?
Jaa, och så fick det bli. Efter att jag, Robin & Simon hade käkat frukost, slappat och kollat på 2 bra filmer så kände jag för att jag vill hem. Jag längtade hem!
Johan kom och hämtade mig och vi körde iväg för att hämta våra pizzor som vi snabbt och desperat skulle äta upp på 10 röda.
Vi åker hem till Johan där mamma sitter tålmodigt och väntar på att få se sin pizza.
Suprice!
Johan kör hem mig till Hälsö och jag hoppar in i duschen för att tvätta av mig gårdagens smutts.
Lägger mig i soffan och klickar på kontrollen fram och till baka för att se om det finns något roligt att titta på.
The Holiday kommer upp på rutan och den filmen blir det.
Den är så himla Charmig och jag kan nog titta på den om och om igen..
Jaa, The Holiday är en sån film som även nog du kan titta på om och om igen. .
Charmen i sig älskar jag och den är så himla ljuvlig.

Originaltitel:The Holiday (Release: DVD 2007-04-04, Bio 2006-12-15)
Regi:Nancy Meyers.
Manus:Nancy Meyers.
Möt Iris (Kate Winslet) och Amanda (Cameron Diaz), två kvinnor som inte kunde vara mer olika – den ena bor i en mysig, engelsk stuga och den andra i en vräkig villa i Hollywood. Deras enda gemensamma nämnare är dåliga erfarenheter av män. I ett desperat behov av att komma bort möts de på nätet och bestämmer sig plötsligt för att byta bostad. Detta leder dem båda till något som de varken önskat eller förväntat sig – en ny romans – och de upptäcker att en ny adress verkligen kan förändra ens liv. Regissören av Galen i kärlek och Vad kvinnor vill ha bjuder på två timmar av både hjärtvärmande och romantisk komedi.

Inga kommentarer: