Sidvisningar förra veckan

lördag 18 oktober 2008

Som en vän i himlen?



Det kanske är lite märkligt att jag skriver om just detta,
Men jag kunde verkligen inte låta bli
Vänner man träffar, vänner man har sen man va riktigt liten och knappt minns första gången man sågs. Vänner man mister på vägen och sen plockar upp lika snabbt igen
Men vissa gånger tar det allt längre tid
För vissa människor klarar inte av hatet som just sipprar runt om en

Alexandra Hagstedt är en sån person som jag såg upp till
Vilken situation vi än va i, så va hon alltid den som jag såg som min stora förebild
Hon kunde allt, visste precis allt
kanske inte allt, men hon va jävligt grym
Jag träffade henne första dagen på Gymnasiet och vi skulle gå i samma klass
I början hatade vi varann
vi hade aldrig sagt något till varandra
Bara våra blickar visste

Tiden gick och våra raster bestod av att stå utanför skolan och röka och skratta åt meningslösa saker
Vi kom närmare och närmare varann för var dag som gick
Vi umgicks dag som natt och vi visste att det alltid skulle vara vi
Vi va rädda för vad som kunde hända

Och det hände verkligen
Det verkligen hände
just det som inte fick hända
Vi tappade kontakten helt
och vi glömde bort varann
Så som om allt aldrig hade hänt
Vi glömde bort varann som om vi var någon slaks leksak för varandra
Men hon va verkligen verklig
För mig va hon det!
Nu kommer snart tåren och mina tankar om allt är så stora
fingrarna på tangent bordet skakar av ledsamhet, besvikelse och hat

Kom ihåg det "Alex" Du är i mitt hjärta dag som natt
och jag tänker på dig minst 1 gång om dagen

Detta va tillägnat till Alexandra Hagstedt



Inga kommentarer: