Sidvisningar förra veckan

söndag 14 september 2008

[Tankar och funderingar, svårt att spotta meningar
Känns jävligt svårt inombords, men det blir föroreningar
röster som säger vad de tycker, en bomb som exploderar
Läs mellan raderna, blir att notera: Vad handlar detta om?]

Funderar på att skita i allt, kasta allt åt sidan och bara gå min egna väg utan att lyssna på vad andra har att säga?
Så många meningar som snurrar rurnt och knyter ihop sig
försöker att se klart på saker och ting, men nya strider som täcker upp min väg
Du säger si, och jag säger så
Ska det verkligen vara så?

Så därför tänder jag min cigg och tittar ut mot den lilla båthamnen där båtarna ligger och "guppar" i det klar blå höst vattnet
Tankarna är så många att jag försvinner in i koman jag alltid kan komma till där jag lever
Så som jag vill
Ser suddigt, försöker att tyda allt så klart
Måste köpa en ny kamera med extra bra megapixel, där jag kan tyda allt mycket klarare.
Kanske vore en bättre idé


Inga kommentarer: