Sidvisningar förra veckan

onsdag 25 januari 2012

Som en tom nöt.


Jag vakna vid 13:30 och var helt tom i huvudet. Jag ville bara vända mig om, ta täcket över huvudet, somna om och vakna upp till en färg glad vardag. Pigg och känna livsglädje. Det kände jag verkligen inte idag.

Jag kopplade in mobilen i högtalarna och vred upp musiken.Sjungandes i lägenheten började jag planera min packning. Packningen som jag ska leva med i 3 veckor och 3 dagar framöver. Alla mina viktigaste kläder och ägodelar som jag lever med varje dag skulle jag nu försöka få plats med i en liten grön resväska.
Min första tanke var: "Helvete, varför? Kan jag inte bara få ha lugn och ro. Vakna upp nån stans där jag känner; "Jag är hemma." 

Packningen blev så småningom klar och jag kände att det räckte med de saker jag nu tryckt ner i denna lilla väskan. Jag kände bara för en sak. Hämta täcke och kudde, krypa ner i min älskade soffa och sätta på Säsong 2 - L word. Det blev så. Där i soffan låg jag i timmar och tittade på Serien Lword. 
Det var skönt att för en gångs skulle vara ensam. Koppla bort verkligheten för en kort stund.
 Jag behövde det.

 

Inga kommentarer: