Sidvisningar förra veckan

torsdag 22 december 2011

I Mina minnen Ni alltid finnas kvar.


 Och så satt jag där igen, på den kalla bänken i kyrkan. Blommor och vackra ljus framför mig.
Tårar och sorg omkring mig. Jag bet ihop för att försöka hålla de tårar som sakta var på väg ner från ögat. Omkring mig satt vänner och familj. Ingen klarade av att hålla tillbaka den sorg vi nu bärt på. Varför skulle vi? Vackra låtar som spelades i den otroligt vackra kyrkan fick oss att bli ännu mer känsligare och där satt vi. I en otroligt stor saknad och sorg. Minnen som svepte för förbi som slukade mes oss till en annan plats för stunden. De vackra och varma minnen som vi nu idag har sparat på. Som vi kommer att bära med oss på våra vägar i framtiden. De vägar som du och ni inte kan ta del av. I stället stannar ni här, och tackar för de dagar ni fått gå med på vår vandring. Vägen blev för hård, vi stannar inte opp. Vi ska istället minnas er som de starka och fina människorna som ni verkligen var. Vi minns er.

Det blev tungt för mig att sätta mig på den kalla bänken, se upp mot altaret och se den vackra vita kista som du låg i. Blommor du var täckt av. Rosa, röda, lila och vita. Det kändes så konstigt, att sitta där och du låg där. Men på samma gång kändes det så fint. Det var fint. En varm och fin stämning som slukade om oss. 



"Alltid den söta och glada tant du var, 
alltid i våra minnen du leva kvar. Gott och ont, 
vi inte alltid kan styra över. 
Men vi kan påverka varandra om allt det fina bland oss, 
och där du leva kvar med oss. 
I både hjärta och i tanke du leva kvar.
Ditt skratt och ditt goda hjärta du alltid dela med dig av,
vi också tagit åt oss av.
Du i våra tankar vi aldrig vilja lämna"

 Vila i frid Marit Johansson..





När vi stod där, jag stod där. Vi hade hissat ner vår lilla dam i den kalla marken. jag vänder mig om och ser något som högg till i min själ, i mitt hjärta. Jag känner mig så dum. Egotrippad. Egoistisk. och så Självupptagen. jag känner så stor skuld Andreas, över att jag inte har kommit tidigare och hälsat på dig. Sagt Hej. Pratat med dig. Jag lovar dig, jag kommer tillbaka. Jag ska komma och säga Hej. 

Jag saknar dig...

Inga kommentarer: