Sidvisningar förra veckan

tisdag 23 november 2010

Vad är det som händer?

Egentligen, vad är det som händer med världens musiker?!

Jag satt och tittade på 'Förkväll' igår, då Lilli och Sussie var där och pratade med Carolina Gynning. Och något av det som dom sa, fick mig verkligen att tänka efter vad det är som händer?

Carolina påpekade att när Lilli & Sussie var unga och gjorde musikvideos, så var deras dans att "vicka" lite lätt på rumpan och röra på armarna då och då, medans Lady Gaga kommer in i köttkläder och klänger sig på killar i alla videos. Eller att hon har hela den här "make over'n" i varje video. Förstå mig rätt. Visst, det kanske är hennes stil att gå klädd och dansa som hon gör. Men vart ändrade sig allt detta. Från att vicka lite lätt på rumpan till att gå halvt av klädd och kråla sig på folk?

Och sen så klart, så har man ju Cher i tanken när det gäller vilken stil som hon har på scenen. Det där lätt klädda och små "bad dräkter" som hon bär. Men det som är med just Cher, det är att hon alltid har haft den Outfit'n som hon har. Hon har alltid haft den, och kommer alltid att bära den. Men LadyGaga, blir hon inte mer och mer Överdriven i det hon kommer klädd i? Och dessutom så gör Cher det mer med stil, än Gaga.

Jag tror att det är så att folk kräver mer och mer uppmärksamhet idag. Och då tar dom till "drastiska" saker, som att komma gående in på en gala i kött slamsor.

Vad tror ni det kan bero på? :)




Tycker ni att det är upphetsande med en klänning som är gjord av kött slamsor?


Jag säger tummen upp för Cher, och Buuu för Gaga!



Inga kommentarer: