Sidvisningar förra veckan

torsdag 30 september 2010

Hur kan man låta sig själv göra något sådant?



Just nu sitter jag hemma hos min syster i soffan och tittar på 'The Tyra Banks Show'. Ett jätte bra program enligt mig. Idag pratar dom med ungdomar som har eller håller på med att "Hora". Små tonåringar som har så mycket drömmar om livet. Om vad dom vill bli och göra. Men inbillar sig själva att "Det aldrig kommer att inträffa"/"Dom har inte de möjligheter som alla andra har, att skaffa sig ett vanligt jobb".

Detta är fruktansvärt. Hur kan man tillåta sig själv att sjunka så lågt?
Jag är absolut ingen person som dömer tjejer/killar som "Horar". För mig är det bara så hemskt att man kan tillåta sig själv till att göra det.

Jag ser på kroppen som sitt "Eget tempel". En fin sak som man bara kan bestämma själv över. Varför kan man låta andra bestämma över sin kropp eller sitt liv?
Visst, alla har det inte så lätt i livet. Men varför inte då försöka bygga upp något fint av sitt liv, och göra det man vill. Försöka göra något åt sina drömmar. Alltså inte "Hora". För jag tror att de tjejer som håller på med det, jag tror inte att det är deras Drömmar?









Inga kommentarer: