Sidvisningar förra veckan

onsdag 16 december 2009

Som en ensam fågel i någon annans säng..

Sitter här nu. Det är mörkt. Kallt. Och helt ensamt.
Cornelia har för ett tag sedan åkt till sitt jobb.
Hon jobbar natt på Post terminalen här i Göteborg.
Och här sitter jag. Helt ensam och bläddrar kanalerna fram och tillbaka
på tv rutan. Det finns ingt bra alls i kväll. Eller ska man säga natt?
Ja, det blir ju lite svårt nu när man har praktik och helt plötsligt så finns det knappt någon
kväll mer. Det får lixom heta natt.. Men det gå lika bra de.

Idag har inget hänt. Bara legat här i sängen och myst med min älsklingtjej.
Båda har vart ledia idag. Så det har funnits en massa tid till att bara ta det
lugnt och pyssla om varandra. Och på Fredag är det min sista dag på Praktiken för detta året.
Äntligen så är det Jul lov och jag ska njuta sååå mycket!
Jag ska verkligen bara ta det lugnt och försöka att träffa så mycket
av mina vänner, så mycket som det går.'

Men nu funderar jag på att faktiskt lägga mig ner här i sängen och bara blunda.
Försöka att somna i min ensam het och vakna upp till en ny dag.
En mycket bra dag får vi hoppas på!


Dagens Bild: Jag & Cornelia

Inga kommentarer: