Sidvisningar förra veckan

onsdag 28 januari 2009

Onsdag..

och jag sitter här som.. dagarna innan
Jag är så trött, jag är så sliten, fast på insidan denna gången.
Har haft så mycket för mig att göra så att jag har nästan inte vetat vad jag har hållit på med.
Fast nu kommer jag inte på vad jag har gjort?
En bra fråga
.Jag har vart hemma och tagit det lugnt. Så mycket runt omkring mig så jag måste bara få lite tid för mig själv.
Det har vart riktigt skönt.
Tänkt igenom än massa saker som jag annars inte alls brukar tänka på
Som att glömma av mig själv, hur jag mår.
Bara vara hemma och softa, ligga och kolla på film i soffan.
Prata med kompisar som jag annars inte har tid till att bry mig om.
Kanske låter hemskt, men som sagt, jag måste ta tag i mig själv nu och bry mig om mig själv nu. Tills allt har lugnat sig.
Mamma hade en ledig dag idag.
Det betyder att jag och hon satt hemma i soffan och pratade.
Om min barndom, Johan, och om livet.
Gråten i halsen, och jag kunde inte stå i mot mer att inte släppa en och annan tår.
Jag och min mamma har inte pratat ”på riktigt” på 4½ år.
Det har vart jätte jobbigt för mig, för innan så va vi bästa vänner.
Men vi gled ifrån varann.
Tråkigt nog.
Så det va jätte skönt för mig, och det tror jag att det va för henne med.
Vi kom varandra närmare igen.
Hon är ju min mamma, min mamma.
Och jag älskar henne över allt annat.
/T

Inga kommentarer: